26 Mart 2016 Cumartesi

26 Mart Dünya Ölmeme Günüymüş


26 Mart Dünya Ölmeme Günü olarak kutlanıyormuş

Turgut Uyar, Edip Cansever, Cemal Süreya, Tomris Uyar ve birkaç arkadaşları her yıl mart ayının yirmi altısında toplanıp çok özel bir gün kutluyorlardı: “Ölmeme Günü”



Her yıl 26 Martta eski Rumeli Hisarı Avcı Lokantasına gidilip yemek yenilir, içki içilir, şarkı söylenir, muhabbet edilir, şiirler okunurmuş.

Gecenin sonunda yeni bir rakı şişesi alınır, üzerine bir sonraki "Ölmeme günü" tarihi yazılır ve o tarihe gelindiğinde açılıp içilirmiş.

26 Mart 1985 son "Ölmeme Günü"dür.

22 Ağustos 1985 yılında Turgut Uyar'ın ölümünden sonra bir daha "Ölmeme Günü" 
kutlanmaz.




Bir rivayet

26 mart 1981 de toplandıklarında bu muhabbet olmuş,      

 garson: efendim,sizleri burada görmek büyük mutluluk!

cemal süreya: kim istemez ki mutlu olmayı? ama mutsuzluğa da var mısın?

garson: anlamadım efendim?

can yücel: geldiğin kadar değil, göründüğün kadar mutlusun ve sakın unutma; gittiğin kadar değil,hak ettiğin kadar unutulursun…

garson: anlıyorum efendim…neyse, ne alırdınız?

nilgün marmara: sen ne getirdin bana çocukluğundan?

garson: çocukluğumdan mı? siz ne isterseniz mutfaktan onu getireceğim işte.

edip cansever: bu aralar ellerim hep üşür benim. doktor ‘kansızlık’ der, ben ‘sensizlik’ derim.

nilgün marmara: üşümüşüm, düşlerimin üzeri açıktı.

garson : ekrem klimayı aç oradan, çattık ya!

tomris uyar: bazen sensiz kalmak, kırıldığını göstermenin en iyi yoludur.

garson: estağfurullah efendim,ne kırılması, bugün kötü bir gün sanırım benim için.

yaşar kemal: gülümse karamsarları şaşırt, gülümse güller açsın yüzünde,gülümsemenle yayılsın ışık, dünyayı ısıtmasan da güneş gibi çevreni ısıt.

garson: ekrem klimayı kapat, gülümsüyorum.

:)

Kaynak: www.farklibirbakis.com

3 yorum:

  1. Bu hikayeyi okumuştum, çok da hislenmiştim.Çok güzel bir paylaşımdı canım.Sevgimle...Ece ablanız:)

    YanıtlaSil
  2. Ben yeni okudum ve okur okumaz hemen paylaştım. Çok teşekkür ederim Ece ablacım :)

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim yavrum.Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir